Generelle handelsbetingelser

Generelle handelsbetingelser

De beskrevne handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra vag-dele.dk onlineshop. Betingelserne gælder i tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og vag-dele.dk. Du skal være fyldt 18 år for at handle på vag-dele.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Dokumentation og vejledning

Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra vag-dele.dk, eller find dem på www.vag-dele.dk Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vores side, er denne af vejledende art, og vi fraskriver os al ansvar.

Leveringstidspunkt og forsendelse/afhentning

Levering af varer fra vag-dele.dk onlineshop anses for sket, når du har fået varen udleveret, enten via fragtmand til din adresse i Danmark. Modtager vi din bestilling inden kl. 14.00 på hverdage, og er varen på lager, ekspederes og sendes den, så vidt muligt samme dag. For levering via fragtmand til købers adresse i Danmark vil levering normalt ske dagen efter afsendelse af varen fra Vag-dele.dk. Vi benytter Post Danmark, GLS eller anden leverandør. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges. Afhentning kan også forekomme, kontakt os da for yderligere oplysning.

Bestilling
Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en online bekræftelse.
Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor 1 time, bør du kontakte os.
Du vil desuden modtage en ny mail, samme dag som din ordre er afsendt.
Når du handler med vag-dele.dk indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker at modtage en ny kopi af din ordrebekræftelse bedes du venligst sende os en mail på kontakt@vag-dele.dk

Risikoovergang for varen

Risikoen for varer bestilt i Vag-dele.dk onlineshop overgår til køber når fortrydelsesretten efter 14 dage fra modtagelsen er udløbet. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at du har fået den i hænde, bevarer du din fortrydelsesret, hvis beskadigelsen eller forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra din side (læs mere herom under fortrydelsesret). Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Pris og betaling

I Vag-dele.dk onlineshop kan du betale med Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Maestro eller MasterCard. Alle priser på Vag-dele.dk onlineshop ”www.vag-dele.dk”, er angivet i danske kroner og er inkl. 25 % dansk moms. Priserne er dagspriser og alle aftaler indgås på dansk. Der tages ikke gebyr ved betaling på vag-dele.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Vi tager forbehold for tekniske fejl, tastefejl, billedfejl, leveringssvigt, pris- og afgiftsændringer samt udsolgte varer. Vi trækker ikke pengene på din konto før varen afsendes.

Returnering og fortrydelsesret

Når du handler hos vag-dele.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den næstfølgende hverdag.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en tydelig erklæring via mail give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord – Varen kan prøves på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som “brugt”, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun kan få en lille del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi anser brugte varer som værende uden handelsværdi.
Når der er tale om en ren returvare/ombytningsvare, vil udgiften til returneringen tilfalde dig – vi betaler til gengæld for at den nyombyttede vare sendes til dig igen.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returvarer sendes til:

Vag-dele.dk – Toftlund Autocentral ApS
Melvang 1a, 6520 Toftlund
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation
Der ydes naturligvis 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten. Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til kontakt@vag-dele.dk i rimelig tid efter varens modtagelse.
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Da vi henvender os til de private dækker vi ikke omkostninger forbundet med værkstedsbesøg i tilfælde af en reservedel som er købt hos os indenfor reklamationsretten. Det er alene reservedele købt hos os der dækket, vi kan i alle tilfælde vælge at få vores tekniker til at undersøge varen for fejl og eller monteringsfejl. Findes der monteringsfejl og eller dele der er købt hos os er mishandlet i den grad at dele ikke er bygget til dette kan vi afvise enhver reklamation – Vi dækker ikke varer hvor bilen er bygget om i den grad at vores varer ikke er bygget til den pågældende ombygning. Det kan være uorignale undervogne, optimering af motor og gearkasser som den pågældende bil ikke er født med.

Så derfor, vi dækker ikke værkstedsregninger, på/afmontering i forbindelse med en reklamationssag. Efter aftale med os, kan der oprettes en reklamationssag, og vi refundere derfor først når reklamationssagen er afsluttet til kundens fordel.

Varen sendes til:

Vag-dele.dk – Toftlund Autocentral ApS
Melvang 1a, 6520 Toftlund
Vi har brug for følgende information, når varer returneres. Du bedes informere os om problemstillingen, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal returneres i forsvarlig emballage.

VIGTIGT VIGTIGT VIGTIGT

ER TURBOEN FØRST MONTERET, OG DER ER FUNDET FEJL PÅ TURBOEN, SKAL DER OPRETTES REKLAMATIONSSAG. VI MÅ UNDERSØGE TURBOEN OG AFHJÆLPE. VI GIVER IKKE PENGE RETUR FOR EN MONTERET TURBO, MEN AFHJÆLPER PROBLEMET HVIS DER ER FABRIKSFEJL MED EN ANDEN TURBOLADER

Reparationer
Ønsker du, at vi skal reparere en vare, er prisen er 320 + moms kr. pr. påbegyndt
værkstedstime med tillæg af omkostninger til returfragt. Vi
kontakter dig altid inden vi foretager en reparation. Såfremt du
ikke ønsker at få gennemført en reparation returnerer vi efter
aftale varen til dig, idet du er forpligtet til at betale et
ekspeditionsgebyr på 200+moms kr. plus 320 kr. pr. påbegyndt
værkstedstime, der er medgået i forbindelse med fejlundersøgelsen.
Du skal ligeledes betale returfragten. vag-dele er berettiget til at
kræve betaling af ekspeditionsgebyret, værkstedstimerne og
returfragten inden varen returneres til dig.

 

Ansvarsbegrænsning
Vag-dele kan ikke gøres ansvarlig for indirekte tab, herunder følgeskader,
drifts- og omsætningstab, avancetab, tidstab, afsavnstab eller andet
indirekte tab med mindre andet følger af dansk rets almindelige
ufravigelige regler. Dele der er beskadiget ved overbelastning, motorsport , monteret forkert eller monteret på motorer hvor ydelsen er forøget udover fabrikkens specifikationer dækkes ikke. Driftstab, direkte og indirekte skader eller arbejde ved udskiftning af defekt vare er ikke omfattet af reklamationen, varen må heller ikke være forsøgt adskilt. Dokumentation af korrekt montering i form af billede materiale og faktura fra autoriseret montør påkræves. Efter-montering af turbo på biler der ikke er importeret med turbo anses som ombygning til motorsport og derved fralægger turboland.dk sig alt ansvar omkring anvendelse.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på vag-dele.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos vag-dele.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Vag-dele.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. .

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til vag-dele.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos vag-dele.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til vag-dele.dk via e-mail kontakt@vag-dele.dk

Cookies

På vag-dele.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer – hvordan afhænger af din browser.

Klage over køb

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@vag-dele.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.

 

FORSENDELSE OG MODTAGELSE AF PAKKER

Vag-dele.dk bruger forskellige fragtvirksomheder, og  sidst i din bestilling, kan du selv vælge hvem, blandt Postnord og GLS. Hvis du som kunde ønsker at bruge anden leverandør, så giv venligst meddelelse herom, og vi får en snak om det.

OBS OBS OBS

Det er MEGET vigtigt som modtager af pakker at du observere din pakke godt og grundigt udvendigt for skader, fejl og mangler. Bemærker du ydrer skader, så sørg for at tage billeder af pakken inden du pakker den op, da en skade på varen i pakken først opdages når varen er pakket op. Det sikrer dig som modtager et rigtig godt udgangspunkt, da DU som modtager skal oprette en klagesag/reklamation på pakkens indhold hos blandt andet Postnord. Er du i tvivl om hvordan din valgte leverandør gør, så besøg dem på deres respektive hjemmesider for mere info.

Når du har åbnet pakken, så sørg for at tage billeder af fremgangsmåden, blandt andet ved at åbne pakken og bemærk venligst hvordan varen er pakket ind, manglende indpakning kan have følger for din klagesag/reklamation. Er varen beskadiget, sørg for at tage gode billeder af skaden på varen.

Hele fremgangsmåden er vigtig at følge, da vi som afsender altid tjekker varerne inden de forlader os. Så ingen af vores varer har skader når de forlader os. Fra dags dato d. 30/11 2017 tager vi billeder af varerne samt kassen inden den forlader os. Så har vi som afsender rig mulighed for at hjælpe dig.  Så har kassen en skade, er det vigtigt du følger ovenstående.